Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi (FAQ).
I. Użytkowanie serwisu.
  1. Czy trzeba być zarejestrowanym w serwisie, żeby go współtworzyć?
  2. Czy rejestracja w serwisie jest bezpłatna?
  3. Dlaczego nie mogę się zalogować?
  4. Dlaczego nie otrzymałem/łam emaila z linkiem aktywującym moje konto w serwisie?
  5. Dlaczego link aktywacyjny nie działa?
  6. Czy korzystanie z serwisu wymaga włączenia obsługi Cookies oraz JavaScriptu?
  7. Jak uaktualnić swój profil?
  8. Gdzie mogę ustawić zdjęcie reprezentujące mój profil?
  9. Czy uaktualniając profil w jednej społeczności, zostanie on automatycznie uaktualniony w innych serwisach do których należę?
  10. Czym są tagi?
  11. Jak usunąć komentarz dodany do mojego profilu?
  12. Czy otrzymując wiadomość w serwisie otrzymam również powiadomienie emailem?
  13. Czy w każdym serwisie do którego dołączę posiadam osobą skrzynkę pocztową?
  14. Jak dodać użytkownika do moich kontaktów?
  15. Jak usunąć znajomego z moich kontaktów?
  16. Dlaczego nie mogę wgrywać nowych zdjęć?
  17. Dlaczego artykuł lub wydarzenie dodane przeze mnie nie pojawiło się w serwisie?
  18. Jak sprawdzić, kto jest administratorem danego serwisu?
  19. Jak dodać artykuł do polecanych?
  20. Jaki jest maksymalny rozmiar wgrywanego zdjęcia?
  21. Jak usunąć konto z danego serwisu?
  22. Czym się różnią grupy otwarte od zamkniętych?
  23. W jaki sposób usunąć użytkownika z grupy?
  24. Jakie treści wyświetlane są w grupie?
  25. Dlaczego moje artykuły, informacje o imprezach, zdjęcia pojawiają się w danej grupie pomimo, że nic do niej nie dodałem?
  26. Gdzie mogę zobaczyć, kto chce dołączyć do moich grupa i jak zaakceptować oczekujących użytkowników?
  27. Gdzie mogę zobaczyć wszystkie serwisy społecznościowe, do których należę?
  28. Znalazłem błąd na stronie, gdzie go zgłosić?

II. Zarządzaniem serwisem.
  1. Czy jest jakiś limit co do ilości utworzonych serwisów?
  2. Nie mogę usunąć użytkownika z serwisu.
  3. Dlaczego nie widzę zakładki Moderacja Artykułów/ Moderacja Kalendarium?
  4. Dlaczego nie mogę zmodyfikować uprawnień innych użytkowniów w panelu administracyjnym?
  5. Chciałbym utworzyć serwis w celach marketingowych, ale regulamin tego zabrania.
  6. Jak podpiąć własną domenę do serwisu?

I. Użytkowanie serwisu.

  • Czy trzeba być zarejestrowanym w serwisie, żeby go współtworzyć?

    Tak, dodawanie jakichkolwiek treści do serwisu, takich jak artykuły, ogłoszenia, wydarzenia w kalendarium, a także ich komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

  • Czy rejestracja w serwisie jest bezpłatna?

    Tak, rejestracja w serwisie oraz tworzenie społeczności nic nie kosztuje, użytkowanie serwisu jest całkowicie bezpłatne.

  • Dlaczego nie mogę się zalogować?

    Być może nie potwierdziłeś swojego adresu email. Po zarejestrowaniu się w serwisie należy potwierdzić swój adres email. W tym celu należy zalogować się do swojej poczty i kliknąć na link podany w emailu aktywacyjnym. Dopiero wówczas twoje konto zostanie aktywowane i będzie można zalogować się do serwisu. W przypadku jakichkolwiek innych trudności prosimy o kontakt.

  • Dlaczego nie otrzymałem/łam emaila z linkiem aktywującym moje konto w serwisie?

    Jedną z przyczyn może być błędna konfiguracja filtrów anty-spamowych. Jeżeli w Twojej poczcie posiadasz katalog SPAM lub inny folder, do którego trafiają wiadomości oznaczone jako SPAM, sprawdź czy email z linkiem aktywacyjnym nie trafił właśnie do tego katalogu. Upewnij się także, czy podczas rejestracji napewno podałeś prawidłowy adres email.

    W przypadku, gdy Twój adres email nie zostanie potwierdzony w ciągu 48h wyślemy Ci kolejny email aktywacyjny. Jeżeli natomiast mineło więcej niż 48h od zarejestrowania konta i nadal nie otrzymałeś/łaś emaila z linkiem aktywacyjnym skontaktuj się z nami.

  • Dlaczego link aktywacyjny nie działa?

    Jeżeli Twój adres email nie zostanie potwierdzone w przeciągu 14 dni od daty zarejestrowania, należy ponownie zarejestrować się w serwisie. Jeżeli jednak Twoje konto zostało zarejestrowane mniej niż 14 dni temu prosimy o kontakt.

  • Czy korzystanie z serwisu wymaga włączenia obsługi Cookies oraz JavaScriptu?

    Tak, do prawidłowego działania strony wymagane jest włączenie w przeglądarce obsługi Cookies oraz JavaScript. W przeciwnym razie niektóre opcje serwisu - przykładowo związane z logowaniem, mogą nie działać prawidłowo.

  • Jak uaktualnić swój profil?

    Wszystkie zmiany dotyczące profilu oraz ustawienia konta znajdują się na podstronie Moje Konto danej społeczności. Aby edytować swój profil należy przejść do określonej społeczności, a następnie do zakładki Edytuj profil.

    Uaktualnienie profilu (lub tagów opisujących profil) w jednej społeczności spowoduje jego automatyczne uaktualnienie we wszystkich pozostałych serwisach.

  • Gdzie mogę ustawić zdjęcie reprezentujące mój profil?

    Zdjęcie reprezentujące Twój profil (tzw. avatar) można ustawić w edycji profilu na stronie Moje Konto. Zdjęcie zostanie automatycznie zmniejszone do rozmiaru miniatury.

  • Czy uaktualniając profil w jednej społeczności, zostanie on automatycznie uaktualniony w innych serwisach do których należę?

    Tak, zarówno informacje zawarte w Twoim profilu (opis oraz tagi do profilu) , jak i zdjęcie (avatar) profilu są wspólne dla wszystkich serwisów do których należysz. Również wszystkie komentarze dodane do Twojego profilu w jednym serwisie, będą wyświetlały się w innych serwisach do których należysz.

  • Czym są tagi?

    Tagi to rodzaj etykiet tekstowych, za pomocą których można opisywać treść w serwisie. Dzięki nim inni użytkownicy łatwiej będą mogli znaleźć Twój profil lub treść dodaną przez Ciebie do serwisu (korzystając z opcji wyszukiwania po tagach lub z listy popularnych tagów). Obecnie można oznaczać Tagami artykuły, niusy, blogi oraz profile.

  • Jak usunąć komentarz dodany do mojego profilu?

    Komentarz można usunąć na stronie swojego profilu - pod każdym komentarzem wyświetlany jest link Usuń, na który należy kliknąć.

  • Czy otrzymując wiadomość w serwisie otrzymam również powiadomienie emailem?

    Tak, standardowo otrzymując wiadomość w serwisie, otrzymasz dodatkowe powiadomienie o nowych wiadomościach, które wysłane zostanie na Twojego emaila.

    Jeżeli nie chcesz otrzymywać powiadomień emailem, możesz wyłączyć je w ustawieniach swojego konta: podstrona Moje Konto / Ustawienia , opcja: Powiadomienia o otrzymanych wiadomościach.

  • Czy w każdym serwisie do którego dołączę posiadam osobą skrzynkę pocztową?

    Nie, jeżeli zarejestrowałeś i posiadasz jedno konto na platformie www.nadajemy.pl, wówczas w Twojej skrzynce odbiorczej wyświetlać się będą wiadomości ze wszystkich serwisów do których należysz. W ustawieniach skrzynki odbiorczej możesz natomiast wybrać wyświetlanie wiadomości jedynie jednego serwisu.

  • Jak dodać użytkownika do moich kontaktów?

    Aby dodać użytkownika do swoich kontaktów należy wysłać do niego zaproszenie - klikając w profilu danej osoby na link "dodaj do kontaktów". Użytkownik ten otrzyma od Ciebie wiadomość - zaproszenie do dodania do kontaktów, którego akceptacja spowoduje automatyczne dodanie danego użytkownika do Twoich kontaktów oraz Ciebie do jego znajomych.

  • Jak usunąć znajomego z moich kontaktów?

    Aby usunąć użytkownika z kontaktów, należy przejść do podstrony Moje Konto, następnie wybrać zakładkę Moje Kontakty i przełącz widok na szczegółowy poprzez wybranie opcji pokaż szczegółowy. Wyświetlona zostanie wówczas opcja pozwalająca na usunięcie znajomego z kontaktów.

  • Dlaczego nie mogę wgrywać nowych zdjęć?

    Każdemu użytkownikowi co 30 dni przydzielana jest tzw. quota - limit ograniczający maksymalny transfer zdjęć jakie można dodać do serwisu w przeciągu danego okresu czasu. W przypadku wyczerpania quoty nie można wgrywać nowych zdjęć - musisz odczekać do odnowienia limitu, co nastąpi w ciągu 30 dni.

    Aktualny limit transferu można sprawdzić w zakładce Moje Konto.

  • Dlaczego artykuł lub wydarzenie dodane przeze mnie nie pojawiło się w serwisie?

    Najprawdopodobniej administrator serwisu uaktywnił opcję moderacji artykułów / wydarzeń w kalendarium. Wówczas wszystkie artykuły oraz wydarzenia, zanim pojawią się w serwisie, muszą być zaakceptowane przez administratora.

    Status oczekujących wydarzeń można obserwować w zakładce: Moje Konto / Moje Kalendarium / Dodane Wydarzenia . Natomiast status oczekujących artykułów można obserwować w zakładce: Moje Konto / Moje Artykuły. W przypadku odrzucenia artykułu / wydarzenia otrzymasz wiadomość z potwierdzeniem, iż administrator odrzucił wydarzenie.

  • Jak sprawdzić, kto jest administratorem danego serwisu?

    Administratorzy oraz moderatorzy serwisu wyświetlani są na podstronie Pomoc (górne menu).

    Jeżeli natomiast jesteś administratorem serwisu możesz przejść do podstrony Administracja, natępnie z menu administratora wybrać zakładkę Użytkownicy i opcję wyświetl administratorów / moderatorów serwisu.

  • Jak dodać artykuł do polecanych?

    Artykuły, które uważamy za ciekawe i warte polecenia można dodać do artykułów polecanych. Wówczas pojawią się one w Twoim profilu. Jeżeli równocześnie odpowiednio duża liczba użytkowników doda ten sam artykuł do polecanych, zostanie on automatycznie umieszczany w sekcji Polecane, na podstronie Artykuły.

  • Jaki jest maksymalny rozmiar wgrywanego zdjęcia?

    Maksymalny rozmiar dodawanego zdjęcia nie może przekraczać 2MB. Zdjęcie większe niż 2MB nie zostanie wgrane do serwisu.

  • Jak usunąć konto z danego serwisu?

    Jeżeli chcesz opuścić daną społeczność, przejdź na stronę http://www.nadajemy.pl, a następnie na podstronie Moje Społeczności kliknij na opcję Opuść Społeczność.

    Jeżeli natomiast chcesz całkowicie usunąć swoje konto z danego serwisu oraz platformy Nadajemy.pl, należy przejść do zakładki Moje Konto , następnie kliknąć na Ustawienia Konta i wybrać opcje Usuń Konto.

    Jeżeli jesteś administratorem danego serwisu, wówczas odpowiednie opcje: usuń konto / opuść społeczność mogą nie być dostępne. Pamiętaj również, że usunięcie konta lub opuszczenie społeczności nie spowoduje automatycznego usunięcia wszystkich treści - należy to zrobić przed opuszczeniem danej społeczności.

  • Czym się różnią grupy otwarte od zamkniętych?

    Do grupy otwartej może dołączyć każdy użytkownik, nie wymagana jest akceptacja właściciela. W przypadku grupy zamkniętej, założyciel grupy musi zaakceptować użytkownika, który wyraził chęć dołączenia do grupy.

  • W jaki sposób usunąć użytkownika z grupy?

    Aby usunąć użytkownika z grupy należy przejść do odpowiedniej grupy, po czym z menu wybrać zakładkę Zarządzaj Grupą: Ustawienia, a następnie skorzystać z opcji Usuń Użytkownika z Grupy i w polu wyszukiwarki wpisać login użytkownika którego chcemy usunąć.

  • Jakie treści wyświetlane są w grupie?

    Podczas tworzenia grupy można wybrać spośród 2 opcji:

    1. wyświetlaj treści dodane do grupy przez jej użytkowników
    2. wyświetlaj treści członków grupy

    Założyciel grupy może wybrać, czy w grupie mają pojawiać się tylko treści dodane przez członków do tej konkretnej grupy (1), czy też wyświetlane mają być wszystkie treści, które członkowie grupy dodali do serwisu (2) (niekoniecznie do tej grupy).

    W przypadku pierwszej opcji, aby dodać artykuł, bloga, wydarzenie lub zdjęcie do danej grupy, należy podczas jego dodawania wybrać odpowiednią grupę z listy moje grupy.

    W przypadku drugiej opcji, wszystkie artykuły, zdjęcia, informacje o imprezach dodane przez nas do serwisu będą pojawiać się w danej grupie.

  • Dlaczego moje artykuły, informacje o imprezach, zdjęcia pojawiają się w danej grupie pomimo, że nic do niej nie dodałem?

    Najprawdopodobniej jesteś członkiem danej grupy a założyciel wybrał opcję: wyświetlaj treści członków grupy.

  • Gdzie mogę zobaczyć, kto chce dołączyć do moich grupa i jak zaakceptować oczekujących użytkowników?

    Wszyscy użytkownicy, którzy chcą dołączyć do Twoich grup i oczekują na akceptację wyświetlani są na stronie Oczekujący Użytkownicy w zakładce Moje Konto. Tam też można zaakceptować użytkowników.

    Oczekujących użytkowników można także wyświetlić przechodząc do odpowiedniej grupy i klikając na zakładkę Oczekujący Użytkownicy (zakładka ta wyświetlana jest jedynie jeżeli dołączanie do grupy odbywa się tylko po akceptacji założyciela).

  • Gdzie mogę zobaczyć wszystkie serwisy społecznościowe, do których należę?

    Aby wyświetlić wszystkie serwisy społecznościowe, do których należysz, przejdź do zakładki Moje Społeczności na głównej stronie platformy http://www.nadajemy.pl.

  • Znalazłem błąd na stronie, gdzie go zgłosić?

    Jeżeli znalazłeś/aś błąd na stronie, możesz skorzystać z formularza kontaktowego i przesłać opis problemu bezpośrednio do nas.

II. Zarządzaniem serwisem.

  • Czy jest jakiś limit co do ilości utworzonych serwisów?

    Tak, obecnie użytkownik nie może utworzyć więcej niż 2 serwisów w przeciągu 30 dni.

  • Nie mogę usunąć użytkownika z serwisu.

    Być może użytkownik ten jest założycielem tego serwisu - wówczas niemożliwe jest jego usunięcie przez innego administratora.

    Najprawdopodobniej jednak posiadasz uprawnienia moderatora, a użytkownik, którego chcesz usunąć jest administratorem lub moderatorem w tym serwisie. Jeżeli chcesz usunąć innego administratora lub moderatora, musisz posiadać uprawnienia administratora.

  • Dlaczego nie widzę zakładki Moderacja Artykułów/ Moderacja Kalendarium?

    Najprawdopodobniej wyłączyłeś opcję moderacji artykułów / moderacji wydarzeń w kalendarium i wszystkie artykuły / wydarzenia dodawane są bezpośrednio do serwisu, z pominięciem moderacji.

  • Dlaczego nie mogę zmodyfikować uprawnień innych użytkowniów w panelu administracyjnym?

    Prawdopodobnie posiadasz jedynie uprawnienia moderatora. Wówczas będziesz mógł zmieniać modyfikować uprawnień innych użytkowników, ani zmieniać ustawień dotyczących serwisu.

  • Chciałbym utworzyć serwis w celach marketingowych, ale regulamin tego zabrania.

    Jeżeli chcesz utworzyć serwis w celach marketingowych lub reklamowych skontaktuj się z nami.

  • Jak podpiąć własną domenę do serwisu?

    Do utworzonego serwisu można podpiąć własną domenę (np. www.moj-serwis.pl). Aby to zrobić, należy najpierw wykupić i zarejestrować domenę u jednego z rejestratorów (np. Nazwa.pl, Az.pl, Domeny.pl lub dowolnego innego rejestratora).

    Po wykupieniu domeny musisz ją odpowiednio skonfigurować - przekierować na nasz adres IP: 85.10.195.36 , czyli ustawić odpowiednie wpisy DNS. Jest to dosyć proste i odbywa się za pomocą panelu klienta znajdującego się na stronie rejestratora.

    Po poprawnym skonfigurowaniu DNS należy odczekać około 48h zanim zmiany we wpisach DNS zostaną zaktualizowane.

    Ostatnim krokiem jest podpięcie domeny w panelu administracyjnym swojego serwisu.

    W tym celu zaloguj się do swojego serwisu jako administrator, przejdź do panelu administracyjnego (górne menu, zakładka Administracja), a następnie do zakładki Ustawienia. Tam po prawej stronie znajduje się sekcja Adres Serwisu - w odpowiednie pole wpisz domenę, którą zarejestrowałeś dla swojego serwisu i kliknij na przycisk Zapisz. Jeżeli domena została uprzednio poprawnie skonfigurowana wówczas Twoj serwis dostępny będzie pod nowym adresem.

    Zobacz szczegółowy opis jak skonfigurować i podpiąć domenę zarejestrowaną w Nazwa.pl.

Czym jest Nadajemy.pl?
Nadajemy.pl umożliwia Ci stworzenie serwisu o dowolnej tematyce, a następnie jego rozwijanie wraz ze znajomymi, a także innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Zobacz więcej...